بجویبجویبجوی
  • صفحه اصلی
  • محتوا
  • جستجو
  • نشان ها
  • دسته بندی ها
    • خبری
    • فناوری
    • ورزش
    • فیلم و سینما
    • اقتصادی
    • بازی رایانه ای
    • مجلات اینترنتی
    • سفر و گردشگری
    • خودرو
    • مذهبی
    • مادر و کودک
    • معماری و چیدمان
    • زیبایی و سلامت
    • کاریابی
    • منابع خارجی
    • ویدئو
جستجو
صفحات تخصصی
  • آخرین نتایج ورزشی
  • بورس و اوراق بهادار
  • صفحات روزنامه ها
  • قیمت ارز و فلزات گران بها
سایر
  • دسته بندی ها
  • منابع
  • ارتباط با ما
  • حریم خصوصی
در ما بجوی او را ، در او بجوی ما را
خواندن: Why choosing low-fat dairy is not necessarily better for your health
به اشتراک بگذارید
تغییر اندازه فونتآآ
بجویبجوی
تغییر اندازه فونتآآ
  • خبری
  • ورزش
  • فناوری
  • مذهبی
  • معماری و چیدمان
  • زیبایی و سلامت
  • اقتصادی
  • بازی رایانه ای
  • خودرو
  • سفر و گردشگری
  • فیلم و سینما
  • مادر و کودک
  • مجلات اینترنتی
  • کاریابی
  • منابع خارجی
  • ویدئو
جستجو
  • صفحه اصلی
  • محتوا
  • جستجو
  • نشان ها
  • دسته بندی ها
    • معماری و چیدمان
    • منابع خارجی
    • زیبایی و سلامت
    • فناوری
    • ورزش
    • مجلات اینترنتی
    • اقتصادی
    • خودرو
    • مذهبی
    • خبری
    • سفر و گردشگری
    • بازی رایانه ای
    • کاریابی
    • مادر و کودک
    • فیلم و سینما
    • منابع خارجی
    • ویدئو
ما را دنبال کنید
در ما بجوی او را ، در او بجوی ما را
بجوی > منابع خارجی > Why choosing low-fat dairy is not necessarily better for your health
منابع خارجی

Why choosing low-fat dairy is not necessarily better for your health

آخرین به روز رسانی: دوشنبه 19 مرداد 1405 14:23
الجزیره
به اشتراک بگذارید
6 دقیقه مطالعه
Why choosing low-fat dairy is not necessarily better for your health
اشتراک گذاری

Low-fat dairy products may not be healthier than full-fat, researchers say, challenging decades of common knowledge linking full-fat dairy to weight gain and cardiovascular conditions.

For decades, scientists and nutritionists preached switching to low-fat dairy to counter obesity and cholesterol, but new research suggests otherwise and goes a step further to indicate that, instead, a full-fat dairy serving could even offer some health benefits.

Research by Harvey Anderson, professor at the University of Toronto, adds to growing evidence that full-fat dairy can be part of a healthy diet.

The researchers found that eating three servings of full-fat dairy per day did not negatively affect body weight, body composition, energy metabolism, or blood lipid levels, as per a report published in The Journal of Nutrition.

So, what did the research find and how? And does low-fat make any difference?

Cows wait in the feed alley as sprinklers create a fine mist to lower temperatures at the Bertinelli dairy farm during a heatwave in Medesano, Italy, July ۷, ۲۰۲۶ [Matteo Minnella/Reuters]

What does the study show?

The researchers at the University of Toronto assigned ۷۴ adults with overweight or obesity to one of three dietary groups, studied between September ۲۰۲۰ and February ۲۰۲۳.

One group followed a low-dairy, calorie-restricted diet; the second group followed an energy-neutral diet with three servings of dairy each day; the third group ate an unrestricted diet with three daily servings of dairy. Those assigned to the dairy groups were supplied with full-fat dairy products during the study.

After ۱۲ weeks, researchers found no meaningful differences in weight gain, body composition, or cholesterol levels between people following the low-dairy diet and those eating three servings of dairy each day.

The research cites food guides in Canada and the United States recommending three servings of low- or no-fat dairy a day for adults, noting that the countries are not recognising recent evidence that full-fat dairy may be beneficial.

The study found that participants consuming more dairy showed improvements in blood pressure and better intake of calcium, protein and vitamin D.

“Those that had three servings of dairy didn’t have adverse levels of blood cholesterol or lipids or evidence of insulin resistance,” Anderson told the ScienceDaily website.

Why choosing low-fat dairy is not necessarily better for your health
A drone view shows dairy cattle walking to the milking parlour at Seaton farms near Audlem, England, March ۵, ۲۰۲۶ [Phil Noble/Reuters]

Why has full-fat dairy been frowned upon?

The basic nutritional logic has been straightforward: whole-fat dairy contains substantial saturated fat, and saturated fat raises LDL cholesterol, known as “bad cholesterol”; therefore, cutting the fat content of dairy should reduce cardiovascular risk.

Dietary guidance treated saturated fat as a major health risk and encouraged people to switch from whole milk and other full-fat dairy to low-fat or fat-free versions.

The underlying logic was not entirely wrong. Saturated fat raises cholesterol, and replacing saturated fat with unsaturated fats, particularly polyunsaturated fats found in foods such as nuts, seeds and vegetable oils, is associated with lower cardiovascular risk.

However, a large Harvard analysis published in ۲۰۱۶, involving more than ۲۲۰,۰۰۰ participants across three US cohorts, found that dairy fat itself was not associated with higher cardiovascular disease risk, but replacing dairy fat with polyunsaturated fat was associated with a ۲۴ percent lower cardiovascular risk, while replacing it with vegetable fat was associated with a ۱۰ percent lower risk.

Prof Anderson, who led the latest research, said the evidence from human research has not always matched those concerns. Some studies, including recent research led by Temerty Medicine professor Kozeta Milliku, have even reported positive or protective effects associated with dairy consumption, he noted.

Dairy cattle line up to be milked at Seaton farms near Audlem, England, March 5, 2026
Dairy cattle line up to be milked at Seaton farms near Audlem, England, March ۵, ۲۰۲۶ [Phil Noble/Reuters]

How does new research counter it?

Existing popular understanding suggests that removing dairy fat was expected to help prevent excess weight gain. The new study complicates this assumption.

If three servings of full-fat dairy per day do not cause measurable increases in weight, body fat, or cholesterol, it suggests that the presence of dairy fat in a person’s diet does not automatically translate into the adverse metabolic effects that the old model predicted.

It also challenges the idea that the fat content printed on the dairy label is, by itself, a useful proxy for the food’s health effects.

However, the bigger question it posed was for the food matrix itself.

Older nutritional thinking often focused on individual nutrients: saturated fat was considered a risk factor, so a food containing more saturated fat was presumed to be worse.

But researchers are increasingly looking at dairy as a whole food matrix containing protein, minerals, vitamins, carbohydrates and fat. The way those components interact may affect how the body responds to the fat.

In simpler words, the health effects of a food may depend on how its components interact rather than simply on the amount of one nutrient it contains.

“With dairy products, it’s got two proteins – casein and whey – that are bound together with fat and with nutrients mixed in,” says Anderson.

برای مشاهده منبع محتوا اینجا کلیک کنید 

سرفصل های مطالب
  • What does the study show?
  • Why has full-fat dairy been frowned upon?
  • How does new research counter it?
برچسب ها:English
این مقاله را به اشتراک بگذارید
فیس بوک پینترست واتساپ واتساپ لینکدین تلگرام لینک را کپی کنید چاپ کنید
مقاله قبلی اعلام اسامی محرومان هفته نخست لیگ برتر اعلام اسامی محرومان هفته نخست لیگ برتر
مقاله بعدی Ofcom investigates GB News over guest’s pride and paedophilia remarks Ofcom investigates GB News over guest’s pride and paedophilia remarks
بدون دیدگاه بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انسان بودن خود را ثابت کنید: 5   +   2   =  

برچسب ها

English game IT اخبار ارز دیجیتال استخدام اقتصاد انیمیشن بازی بازی کامپوتری بیماری تور تکنولوژی خبر خودرو درمان دیجیتال دین زیبایی سبک زندگی سریال سفر سلامت سلامتی علمی فناوری فوتبال فیلم مادر ماشین محتوا اینترنتی مذهب معماری موتور موفقیت نوزاد هنر ورزش ورزشی چهره ها چیدمان کاریابی کشتی کودک گردشگری

ما را دنبال کنید

Xدنبال کنید
اینستاگرامدنبال کنید
Tiktokدنبال کنید
تلگرامدنبال کنید

موارد مرتبط

تألق الطلاب الإیرانیین فی بطوله العالم للروبوتات فی الصین – قناه العالم الاخباریه
منابع خارجی

تألق الطلاب الإیرانیین فی بطوله العالم للروبوتات فی الصین – قناه العالم الاخباریه

دوشنبه 19 مرداد 1405
Ofcom investigates GB News over guest’s pride and paedophilia remarks
منابع خارجی

Ofcom investigates GB News over guest’s pride and paedophilia remarks

دوشنبه 19 مرداد 1405
بزشکیان یکشف حاله قائد الثوره الصحیه وأهم توصیاته بعد لقاء دام ۷ ساعات – قناه العالم الاخباریه
منابع خارجی

بزشکیان یکشف حاله قائد الثوره الصحیه وأهم توصیاته بعد لقاء دام ۷ ساعات – قناه العالم الاخباریه

دوشنبه 19 مرداد 1405
People flocking to Spain to view solar eclipse could spark more ‘devastating’ wildfires
منابع خارجی

People flocking to Spain to view solar eclipse could spark more ‘devastating’ wildfires

دوشنبه 19 مرداد 1405
نمایش بیشتر

درباره ما

بجوی با جستجو در منابع وب فارسی محتوا متنوع برای شما جمع آوری کرده و در زمان شما صرفه جویی می کند. شما در بجوی می توانید محتوا جدیدترین منابع مورد علاقه خود را مشاهده و سپس در منبع اصلی دنبال کنید.کلیه محتوا نمایش داده شده توسط منابع جستجو تولید شده و بجوی هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوا تولید شده ندارد.

دسته بندی های پر بازدید

  • خبری
  • ورزش
  • فناوری
  • مجلات اینترنتی
  • اقتصادی
  • خودرو

دسترسی سریع

  • قیمت ارز و فلزات گران بها
  • آخرین نتایج ورزشی
  • بورس و اوراق بهادار
  • صفحات روزنامه ها
  • دسته بندی ها
  • منابع

بجویبجوی
ما را دنبال کنید
© 1405 تمامی حقوق برای بجوی محفوظ است.
  • حفظ حریم خصوصی
  • ارتباط با ما